Motoreļļas maiņa - ar dzinēja skalošanu
Regulāra motoreļļas maiņa paildzina automašīnas dzinēja kalpošanas laiku un
veicina dzinēja veiktspēju. Lai dzinējs kalpotu ilgāk, nenoliedzami ir svarīgi
izvēlēties kvalitatīvu motoreļļu, veikt motoreļļas maiņu regulāri un periodiski
veikt dzinēja skalošanu.
Lasi šajā rakstā:
- Kāpēc, cik bieži veikt motoreļļas maiņu, kādu motora eļļu izvēlēties un ar kādām izmaksām rēķināties?
-
Kas ir dzinēja skalošana, kad, kāpēc tā ir nepieciešama un ar kādām izmaksām rēķināties?
Kāpēc ir svarīgi veikt regulāru motoreļļas maiņu?
Eļļa dzinējā veic svarīgas funkcijas, tā nodrošina dzinēja eļļošanu un attīrīšanu.
Automašīnas dzinējam ir vienots darbības princips – gaiss un degviela pa ieplūdes
vārstiem un degvielas smidzinātājiem nonāk cilindra sadegšanas kamerā, tiem
aizdegoties, notiek eksplozija, kas darbina dzinēju, liekot mašīnai kustēties
uz priekšu. Eksplozijas brīdī veidojas blakusprodukti un vielas, kas nonāk
eļļā. Ar laiku eksplozijā radušies blakusprodukti un vielas rodas ar vien vairāk,
tie uzkrājas dzinēja eļļā un veido berzi pret dzinēja detaļām, tādējādi nodeldējot
tās. Respektīvi, jo biežāk tiek mainīta motoreļļa, jo tīrāka tā ir, kā arī,
pastāv mazāks risks, ka tiks nodeldētas dzinēja detaļas un tādējādi dzinējs
kalpos ilgāk un darbosies labāk.
Cik bieži jāveic motoreļļas maiņa?
Motoreļļas maiņas intervālu maksimāli nevajadzētu pārsniegt pēc nobrauktiem 12
000 km. Taču, ja gada laikā netiek sasniegts šāds nobraukto kilometru skaits,
vēlams motoreļļas maiņu veikt ne retāk kā reizi gadā.
Kā zināt kādu motora eļļu izvēlēties?
Katras automašīnas ražotājs ir noteicis kāda veida motoreļļu ieteicams izmantot
konkrētās automašīnas dzinēja darbībai.
Taču tev par to nav jāuztraucas, BL WORKSHOP autoservisa centrā speciālisti nodrošina,
ka automašīnai tiek izmantota atbilstoša motora eļļa, atbilstoši ražotāja
standartiem, turklāt, uz vietas autoservisa centrā ir pieejams plašs klāsts
ar motora eļļu ražotājiem un to veidiem, kas nemitīgi tiek papildināts.
Kas ir dzinēja skalošana un kā tā tiek veikta?
Dzinēja skalošana veicama reizē ar motoreļļas maiņu. Dzinēja skalošana ir dzinēja
attīrīšana, izmantojot tam speciāli paredzētu dzinēja skalošanas eļļu, kas
tiek pielieta siltai esošajai/vecajai motoreļļai kamēr tā vēl nav izlieta no
dzinēja. Skalošanas eļļai jāļauj iedarboties (15 min), piekļūstot visām nepieciešamajām
dzinēja detaļām, kā piemēram, sadales vārpstām, virzuļu gredzeniem, kompensātoriem,
rokeriem un vārstiem. Procedūra veicama, kamēr automašīna atrodas tukšgaitā.
Skalošanas eļļas sastāvā esošās piedevas (attīrošie līdzekļi) rūpīgi izsķīdina
esošās nogulsnes, kas nosēdušās uz dzinēja detaļām, paceļ nogulsnes uz augšu,
lai, veicot vecās motoreļļas noliešanu, nogulsnes kopā ar eļļu tiktu izlietas.
Papildus - skalošanas eļļas sastāvs izmaina esošās motoreļļas plūstamību, tādējādi,
padarot vieglāku un pilnīgāku vecās motoreļļas noliešanu. Kad dzinēja skalošanas
eļļa ir iedarbojusies, var veikt esošās, vecās motoreļļas noliešanu un motoreļļas
nomaiņu uz jaunu, svaigu eļļu.
Kādi riski var rasties, ja motoreļļas maiņas intervāls ir
pārāk liels un netiek veikta dzinēja skalošana?
Mūsdienās dzinēja eļļa arī satur piedevas (attīrošos līdzekļus), kas veic nogulsnējumu
attīrīšanu, taču, papildus izmantojot dzinēja skalošanas eļļu – tiks sasniegts
daudz labāks efekts - dzinēja virsmas, detaļas un to savienojumi tiks daudzkārt
labāk attīrīti, veicinot motora ilgmūžību un veiktspēju. Turklāt, motoreļļā
esošo piedevu (attīrošo līdzekļu) resurss ar ilgstošāku laiku tiek izsmelts
un atkal var rasties nogulšņu nosēšanās uz dzinēja virsmām, detaļām, to savienojumiem,
veidojot berzi, kas, savukārt, var veidot motora lielāku enerģijas patēriņu
un tā detaļu nodilumu. Kā rezultātā var palielināties degvielas patēriņš un
pasliktināties izplūdes gāzu emisiju rādītāji.
Kādām automašīnām ieteicams veikt dzinēja skalošanu?
Motoreļļas maiņas laikā ieteicams veikt dzinēja skalošanu automašīnām, kurām
regulāri vai neregulāri ir bijis pārsniegts motoreļļas maiņas intervāla biežums,
respektīvi, ja motoreļļa ir bijusi mainīta pārāk reti.
Kā arī gados vecākām automašīnām ir ieteicams veikt dzinēja skalošanu, jo tām
ir augstāks risks, ka dzinējā un eļļā atrodas vairāk nogulsnes, kas var samazināt
motora kalpošanas laiku.
Cik bieži ieteicams veikt dzinēja skalošanu?
Dzinēja skalošanu, izmantojot tam speciāli paredzētu eļļu, ieteicams veikt periodiski,
tas ir, ne katrā motoreļļas maiņas reizē. Kā arī, katrai automašīnai var tikt
izstrādāts plāns, nosakot dzinēja skalošanas biežumu un nepieciešamību.
Cik ilgu laiku aizņem motoreļļas maiņa?
Veicot motoreļļas maiņu, jārēķinās, ka tas aizņem aptuveni no 20 minūtēm līdz 2 stundām, atkarībā no konkrētās automašīnas, kā arī, mēdz būt automašīnas, kurām, lai tiktu veikta motoreļļas apkope, ir nepieciešams demontēt citas detaļas, kas traucē piekļūt pakalpojuma nodrošināšanas vietai, kā arī pēcāk tās nepieciešams uzstādīt atpakaļ. Piedāvājam klientiem uzkavēties klientu uzgaidāmajās telpās vai atstāt automašīnu uz pakalpojuma sniegšanas laiku un saņemt to sev ērtā laikā.
Ko iesakām papildus darīt, veicot motoreļļas apkopi?
Papildus
motoreļļas maiņas procesam vai vismaz reizi gadā iesakām veikt citu filtru nomaiņu - gaisa filtrs, degvielas
filtrs, salona filtrs, jo arī tie laika gaitā zaudē efektivitāti, samazinot paradzēto funkciju pildīšanu. Lasi vairāk par automašīnas filtru apkopi ŠEIT.
Ar kādām izmaksām rēķināties?
Motoreļļas maiņas pakalpojums, iekļaujot jaunu eļļas filtru, eļļas noliešanas korķi ar blīvgredzenu un auto ražotāja noteikto motoreļļu, izmaksā sākot no 70 EUR. Cena mainās atkarībā no automašīnas markas, modeļa, motoreļļas nepieciešamā daudzuma un detaļu ražotāja un kvalitātes.
Veicot citu filtru nomaiņu (gaisa filtrs, degvielas filtrs, salona filtrs), jārēķinās, ka arī to izmaksas mainās atkarībā no ražotāja un kvalitātes.
Dzinēja skalošanas pakalpojums, iekļaujot skalošanas procesu un skalošanas eļļu, izmaksā papildus 30 EUR.
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.